16/01/24

Sms Spoofing και κοινωνική μηχανική

Το SMS spoofing είναι η πρακτική όπου κάποιος αποστέλλει SMS με ψευδείς πληροφορίες, συχνά παριστάνοντας ότι το μήνυμα προέρχεται από κάποιον άλλον από αυτόν που πραγματικά το έστειλε. Χρησιμοποιείται ορισμένες φορές για απάτες ή κοινωνική μηχανική. Συνδυάζεται συχνότερα με κοινωνική μηχανική για εκμετάλλευση ανθρώπινης αδυναμίας και άγνοιας τεχνολογικών εξελίξεων.

Συγκεκριμένα:

  • Ανασφάλεια, φόβος - άγνοια. Οι επιτιθέμενοι μπορεί να χρησιμοποιήσουν SMS spoofing για να προσποιηθούν πως είναι από επίσημους φορείς, όπως τράπεζες ή κυβερνητικές υπηρεσίες, προκειμένου να προκαλέσουν φόβο ή ανασφάλεια, με σκοπό πάντα το παράνομο περιουσιακό όφελος.
  • Απενεργοποίηση - Μπλοκάρισμα. Επιτιθέμενοι μπορεί να χρησιμοποιήσουν SMS spoofing για να στείλουν ψευδείς ειδοποιήσεις για απενεργοποίηση - μπλοκάρισμα οποιουδήποτε ηλεκτρονικού λογαριασμού, τις περισσότερες φορές τραπεζικού, προσποιούμενοι προβλήματα που απαιτούν άμεση δράση.
  • Παραπληροφόρηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παρέχει παραπλανητικές πληροφορίες, με πρόσχημα τις άμεσες και αναγκαίες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.

Η συνδυασμένη χρήση SMS spoofing και κοινωνικής μηχανικής επιδιώκει να εκμεταλλευτεί την ανθρώπινη αντίδραση και ανησυχία, σε συνδυασμό με την αληθοφάνεια των μηνυμάτων, πλήττοντας, περισσότερο, άτομα που δεν αντιλαμβάνονται την απάτη πως συμβαίνει σε βάρος τους.

Για να αποφύγετε το SMS spoofing πρέπει να ακολουθούμε πιστά τα κάτωθι :

  • Επιβεβαιώστε την αυθεντικότητα: Επαληθεύετε την αυθεντικότητα των SMS που λαμβάνετε, ιδίως αν περιλαμβάνουν ευαίσθητες πληροφορίες.
  • Μην απαντάτε σε ύποπτα μηνύματα: Αν λάβετε μηνύματα που φαίνονται ύποπτα ή ζητούν ευαίσθητες πληροφορίες, μην απαντάτε και επικοινωνήστε με τον αποστολέα εκτός μηνύματος για επιβεβαίωση.
  • Ενημερωθείτε για τα αναγνωριστικά αποστολέα: Ορισμένες υπηρεσίες και τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι παρέχουν τη δυνατότητα επαλήθευσης του αποστολέα SMS.
  • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστες πηγές: Ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις πρέπει να προέρχονται από αξιόπιστες πηγές, όπως επίσημες εφαρμογές και υπηρεσίες.
  • Ενημερωθείτε για ενδεχόμενες απάτες: Είστε ενήμεροι σχετικά με τις τελευταίες απάτες και εφαρμόστε προληπτικά μέτρα.

Προσοχή στα μηνύματα που ζητούν προσωπικές πληροφορίες ή απαιτούν άμεση ενέργεια και επικοινωνήστε άμεσα με τον αναφερόμενο φορέα ή επαφή για επιβεβαίωση.!

VIBER & SMS SPOOFING

Τελευταία παρατηρείται και αποτελεί μέθοδο δράσης των κυβερνοεγκληματιών η παραβίαση λογαριασμών της εφαρμογής επικοινωνίας "Viber" και στην συνέχεια SMS Spoofing σε βάρος επίδοξων θυμάτων. Αυτό επιτυγχάνεται με την αποστολή phishing sms από τους επιτιθέμενους σε ανυποψίαστα θύματα, με τον αριθμό κλήσης του ήδη παραβιασμένου λογαριασμού Viber. Ο συνδυασμός παραβίασης Viber λογαριασμού με SMS spoofing, επιδιώκει προηγμένες κοινωνικές μηχανικές ή οικονομικές απάτες.

Ορισμένα παραδείγματα περιλαμβάνουν:

  • Πλαστά Viber Μηνύματα. Ο επιτιθέμενος χρησιμοποιεί SMS spoofing για να προσποιηθεί την αποστολή μηνυμάτων από επίσημο αναγνωριστικό Viber, προκειμένου να παραπλανήσει τον χρήστη.
  • Επιθέσεις με Κοινωνική Μηχανική. Οι επιτιθέμενοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν πλαστά Viber μηνύματα για να πείσουν τους χρήστες να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης ή προσωπικά δεδομένα.
  • Κακόβουλοι Σύνδεσμοι. Οι επιτιθέμενοι ενδέχεται να χρησιμοποιούν SMS spoofing για να στείλουν παραπλανητικά μηνύματα με κακόβουλους συνδέσμους μέσω Viber, προσποιούμενοι προσφορές ή σημαντικές ειδοποιήσεις.

Ο συνδυασμός αυτών των τεχνικών καθιστά την επίθεση πιο εξειδικευμένη και δυσκολότερη στην αντίληψη του χρήστη - επίδοξου θύματος.

Είναι σημαντικό πάντα να είστε προσεκτικοί με τα μηνύματα που λαμβάνετε και να επαληθεύετε την αυθεντικότητά τους.!

παράδειγμα sms spoofing:









14/12/23

Μην γίνεσαι μεταφορέας μαύρου χρήματος - “Don’t be a money mule”

 

“Don’t be a money mule”

Ο όρος "money mule" αναφέρεται σε άτομα που συμμετέχουν σε απάτες ή εγκληματικές δραστηριότητες σχετικές με τα χρηματοοικονομικά, συνήθως χωρίς να γνωρίζουν πλήρως τη φύση των παράνομων δραστηριοτήτων που εμπλέκονται.

Τα money mules συνήθως προσελκύονται μέσω διαφόρων διαδικτυακών αγγελιών που υπόσχονται εύκολα χρήματα ή εργασία από το σπίτι. Ένας τυπικός ρόλος ενός money mule είναι η αποδοχή χρημάτων σε έναν τραπεζικό λογαριασμό και η μετέπειτα μεταφορά αυτών των χρημάτων σε άλλους λογαριασμούς, συνήθως σε άλλες χώρες. Τα money mules συχνά λαμβάνουν προμήθειες για τις υπηρεσίες τους, αλλά είναι συχνά αθέμιτα εμπλεκόμενοι σε παράνομες χρηματοοικονομικές ενέργειες.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η συμμετοχή ως money mule είναι παράνομη και μπορεί να έχει σοβαρές νομικές συνέπειες. Επιπλέον, η ανάληψη ρόλου money mule ωφελεί τους εγκληματίες και συνεισφέρει στη διάπραξη διαφόρων αδικημάτων, όπως η λαθραία μεταφορά χρημάτων, η απάτη και το ξέπλυμα χρήματος.

Πως δουλεύουν αυτού του είδους οι απάτες με money mules.

Πρόκειται για μια μέθοδο που εφαρμόζουν οι απατεώνες – δράστες για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Το δύσκολο αυτό εγχείρημα αναλαμβάνουν, εν αγνοία τους, ανυποψίαστα άτομα, τα οποία προσλαμβάνονται από τους απατεώνες για τη μεταφορά χρηματικών ποσών, συντελώντας στην επιτυχή εκδήλωση και συνέχιση της εγκληματικής δράσης των δραστών. Εύλογα λοιπόν, μπορεί κανείς να αντιληφθεί γιατί αυτό το είδος απάτης έλαβε τη συγκεκριμένη ονομασία. 

Η συγκεκριμένη μορφή απάτης είναι ιδιαίτερα καλοστημένη και δεν έχει συγκεκριμένο τρόπο εμφάνισης. Οι δράστες – κάτοχοι των παράνομων χρηματικών ποσών προσπαθούν με οποιονδήποτε τρόπο να πείσουν άτομα να μεταφέρουν αντί για αυτούς τα χρηματικά ποσά σε τραπεζικούς λογαριασμούς στο εξωτερικό ή σε παγκόσμιες εταιρείες ταχυμεταφοράς χρημάτων, ώστε να χάνονται τα ίχνη των συναλλαγών και να μην είναι εύκολη η διερεύνηση υποθέσεων και διεξαγωγής έρευνας από τις Διωκτικές Αρχές. Προκειμένου να δελεάσουν και να πείσουν τα άτομα να προβούν στις συγκεκριμένες χρηματικές συναλλαγές, οι δράστες τους αποδίδουν ένα μέρος του χρηματικού ποσού, το οποίο αποτελεί και την αμοιβή τους για την «εργασία» τους.

Παρακάτω εμφανίζονται μερικές από τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιούν οι δράστες, ώστε να πείσουν άτομα να μεταφέρουν χρήματα χωρίς να γνωρίζουν ότι η προέλευσή τους εντοπίζεται σε παράνομες δραστηριότητες:

  • Αγγελίες εύρεσης εργασίας εξ αποστάσεως μέσω σχετικών αναρτήσεων σε σελίδες του διαδικτύου, όπου οι φερόμενοι ως εργοδότες επιχειρήσεων, προσφέρουν αμοιβή σε όποιον αναλάβει να πραγματοποιεί οικονομικές συναλλαγές της «επιχείρησης». Οι αγγελίες αυτές αναρτώνται σε διάφορες ιστοσελίδες εύρεσης εργασίας και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram κ.λπ.)
  • Προσφορά εργασίας μέσω απευθείας αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε διαδικτυακούς χρήστες, αλλά και μέσω μηνυμάτων από διαδικτυακές εφαρμογές (WhatsApp, Viber κ.λπ.).
  • Προσφορά εργασίας μέσω τηλεφωνικών κλήσεων.
  • Απευθείας προσφορά εργασίας από τους δράστες σε άτομα που συναντούνε στο δρόμο.
  • Προσέγγιση μέσω διαδικτυακών εφαρμογών γνωριμιών.
  • Δελεαστικές διαφημίσεις μέσω αναδυόμενων παραθύρων (pop up ads).
  • Με οποιονδήποτε άλλο τρόπο μπορούν να πείσουν κάποιο άτομο να αναλάβει την αποστολή χρηματικών ποσών – οι μεθοδολογίες προσέγγισης και πειθούς από πλευράς των δραστών εξελίσσονται και βελτιώνονται συνεχώς.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δράστες δεν προσεγγίζουν τυχαία τα άτομα – «εργαζομένους» τους, καθώς αυτά θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την παράνομη δραστηριότητά τους. Είθισται οι δράστες να προσεγγίζουν άτομα τα οποία είναι άνεργα, σε κακή οικονομική κατάσταση, ή άτομα νεαρής ηλικίας (νέους και φοιτητές). Έτσι, εκμεταλλευόμενοι τόσο το νεαρό της ηλικίας των ατόμων όσο και την κακή ψυχολογική τους κατάσταση, λόγω της οικονομικής τους κατάστασης, κατορθώνουν να τους προσεγγίζουν και να τους πείθουν χωρίς να δημιουργήσουν καθόλου ή τουλάχιστον για αρκετό χρονικό διάστημα καμία υποψία. Φυσικά, στα ανυποψίαστα άτομα δεν αναφέρεται ποτέ το πως αποκτήθηκαν τα συγκεκριμένα χρηματικά ποσά, ενώ φαινομενικά οι συγκεκριμένες συναλλαγές φέρεται να είναι φυσιολογικές, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εργοδοτών.

Για να αποφύγετε να γίνετε money mule, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

1. Αποφύγετε προσφορές που φαίνονται υπερβολικά κερδοφόρες ή ακατανόητες. Αν κάτι φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, πιθανόν να μην είναι. Να είστε επιφυλακτικοί με προσφορές εργασίας ή ευκαιρίες που υπόσχονται εύκολα χρήματα χωρίς πολύ κόπο.

2. Μην αποδέχεστε χρήματα από άγνωστους. Αν κάποιος σας ζητά να δεχτείτε χρήματα σε έναν τραπεζικό λογαριασμό και να τα μεταφέρετε σε άλλον λογαριασμό, πρόκειται πιθανόν για απάτη.

3. Γνωρίστε τον εργοδότη ή την εταιρεία που σας προσφέρει τέτοιου είδους εργασία. Εάν λάβετε πρόταση εργασίας ή ευκαιρία που σας φαίνεται ενδιαφέρουσα, ερευνήστε τον εργοδότη ή την εταιρεία προσεκτικά. Βεβαιωθείτε ότι είναι αληθινοί και αξιόπιστοι.

4. Μην συναινείτε σε παράνομες δραστηριότητες. Αν κάποιος σας ζητά να συμμετάσχετε σε οποιαδήποτε δραστηριότητα που φαίνεται ύποπτη ή παράνομη, απορρίψτε την πρόταση αμέσως.

5. Επικοινωνείτε με την τράπεζά σας. Εάν λάβετε ανεπιθύμητες κινήσεις ως alert ή ύποπτες πληροφορίες για τον τραπεζικό σας λογαριασμό, ενημερώστε αμέσως την τράπεζά σας.

Πρέπει να είστε πάντα επιφυλακτικοί και να χρησιμοποιείτε τον κοινό νου για να αποφύγετε να γίνετε θύματα απατών ή να εμπλακείτε σε παράνομες τέτοιες δραστηριότητες.

16/11/23

Η κοινωνική μηχανική και το phishing στα social

 Η κοινωνική μηχανική είναι η τεχνική ψυχολογικής επιρροής που στοχεύει στον ανθρώπινο παράγοντα, με σκοπό την παραπλάνηση ή την απόκτηση εμπιστοσύνης προκειμένου να πραγματοποιηθούν απάτες ή επιθέσεις. Σε συνδυασμό με το phishing, η κοινωνική μηχανική χρησιμοποιείται για να πείσει τα θύματα να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης ή προσωπικά δεδομένα, μέσω πλαστών μηνυμάτων ή ιστοσελίδων που φαίνονται αξιόπιστα.

Η κλοπή λογαριασμών στα social media συνήθως συμβαίνει μέσω διαδικτυακών επιθέσεων, όπως phishing ή εκμετάλλευση αδυναμιών στην ασφάλεια. Οι επιτιθέμενοι μπορεί να χρησιμοποιήσουν κοινωνική μηχανική για να πείσουν τα θύματα να αποκαλύψουν προσωπικές πληροφορίες ή να επισκεφθούν κακόβουλες ιστοσελίδες. Είναι σημαντικό να προστατεύετε τα στοιχεία σας, χρησιμοποιώντας ισχυρούς κωδικούς και διαδικασίες ασφαλείας και να είστε προσεκτικοί με αιτήματα εισόδου που φαίνονται ύποπτα.


Η εφαρμογή αυτών των παρακάτω κανόνων μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή πιθανών επιθέσεων κοινωνικής μηχανικής και στην προστασία των προσωπικών σας πληροφοριών.

1. Προσοχή στα φαινόμενα phishing, ελληνιστί "Φίσινγκ" ή ηλεκτρονικού ψαρέματος που έχουν την τιμητική τους και αυξάνονται συνεχώς. Μην απαντάτε σε αιφνίδια ή ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και πάντα ελέγχετε την αυθεντικότητα των ιστοσελίδων πριν αποκαλύψετε προσωπικές πληροφορίες.

2. Έλεγχος Προφίλ στα Κοινωνικά Δίκτυα: Προστατεύστε τα προφίλ σας ρυθμίζοντας τις ρυθμίσεις απορρήτου και αποφεύγοντας τη δημοσίευση ευαίσθητων πληροφοριών.

3. Προσοχή σε Αιτήματα Φίλων: Ελέγχετε τα αιτήματα φιλίας και τα μηνύματα από άγνωστα άτομα, και μην αποδέχεστε αυτά που φαίνονται ύποπτα.

4. Ασφαλής Πλοήγηση Στο Διαδίκτυο. Χρησιμοποιείτε ασφαλείς συνδέσεις (HTTPS), ενημερώστε το λογισμικό σας, και χρησιμοποιείτε αξιόπιστα προγράμματα αντιιϊκό.

5. Εκπαίδευση, συνεχής μάθηση και Ευαισθητοποίηση. Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας και τους συναδέλφους σας για τους κίνδυνους της κοινωνικής μηχανικής και τα μέτρα ασφαλείας.

6. Χρήση Διπλής Επαλήθευσης. Ενεργοποιήστε τη διπλή επαλήθευση παντού όπου είναι δυνατόν, ιδίως σε λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το 2FA αντιπροσωπεύει τη διπλή επαλήθευση ταυτότητας (Two-Factor Authentication). Πρόκειται για μια διαδικασία ασφαλείας που απαιτεί δύο διαφορετικά στοιχεία επαλήθευσης για την πρόσβαση σε έναν λογαριασμό. Συνήθως, αυτά τα δύο στοιχεία είναι:

α) Κάτι που γνωρίζετε. Συνήθως είναι ο κωδικός πρόσβασής σας, β) Κάτι που έχετε. Αυτό μπορεί να είναι ένα κινητό τηλέφωνο όπου λαμβάνετε έναν κωδικό επαλήθευσης μέσω SMS, μιας εφαρμογής επαλήθευσης, ή ενός κλειδιού ασφαλείας. Η χρήση του 2FA προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας, καθώς ακόμη και αν κάποιος αποκτήσει πρόσβαση στον κωδικό πρόσβασής σας, απαιτείται και το δεύτερο στοιχείο επαλήθευσης που καθιστά πιο δύσκολη την παραβίαση του λογαριασμού σας.




19/10/23

Ψεύτικα e-shops και πώς να καταλάβετε ότι είναι απάτη!!

Μόδα αποτελούν πλέον τα fake eshops που κατακλύζουν το διαδίκτυο και διαφημίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με εξαιρετική δυσκολία οι καταναλωτές διακρίνουν πως πρόκειται για απατηλά site και ψεύτικα eshops. 

Τα απατηλά ηλεκτρονικά καταστήματα είναι διαδικτυακές πλατφόρμες που προσποιούνται ότι προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά στην πραγματικότητα εξαπατούν τους καταναλωτές. Οι απατηλοί τρόποι που χρησιμοποιούνται περιλαμβάνουν την πληρωμή για προϊόντα που δεν παραδίδονται ποτέ, την παράδοση προϊόντων χαμηλής ποιότητας ή αποκλίνουσας από την περιγραφή, και την κλοπή προσωπικών πληροφοριών και χρηματοοικονομικών στοιχείων.

Για να διακρίνουμε τα απατηλά ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούμε να λάβουμε υπόψη τα εξής:


1. Έρευνα: Πριν αγοράσετε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, κάντε μια έρευνα για την εταιρεία. Ελέγξτε τη φήμη της, τις αξιολογήσεις και τα σχόλια των πελατών. Αν δεν βρείτε πολλές πληροφορίες ή αν βρείτε αρνητικές αξιολογήσεις, είναι πιθανόν να είναι απατηλό.


2. Επικοινωνία: Επικοινωνήστε με το κατάστημα πριν κάνετε την αγορά. Ζητήστε πληροφορίες για την εταιρεία, τη διεύθυνση, τους όρους πώλησης και τις πολιτικές επιστροφής. Αν δεν λάβετε απάντηση ή αν οι απαντήσεις είναι ασαφείς ή αντιφατικές, προτιμήστε να μην αγοράσετε.


3. Ασφάλεια του ιστότοπου: Ελέγξτε την ασφάλεια του ιστότοπου πριν κάνετε οποιαδήποτε συναλλαγή. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος έχει ένα ασφαλές πρωτόκολλο επικοινωνίας, όπως το HTTPS, το οποίο εμφανίζεται στην αρχή της διεύθυνσης του ιστότοπου (π.χ. https://www.example.com). Επίσης, μπορείτε να ελέγξετε αν υπάρχει ένα λουκέτο ασφαλείας στη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησής σας, που υποδεικνύει ότι ο ιστότοπος είναι ασφαλής.


4. Προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές: Αν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές που φαίνονται υπερβολικά φθηνά, είναι πιθανόν να είναι απατηλό. Οι απατηλοί ιστότοποι συχνά χρησιμοποιούν αυτήν την τακτική για να προσελκύσουν καταναλωτές και να τους απατήσουν.


5. Τρόποι πληρωμής: Προσέξτε τους τρόπους πληρωμής που προσφέρονται από το ηλεκτρονικό κατάστημα. Αν ζητείται μόνο πληρωμή με μετρητά ή μεταφορά χρημάτων μέσω ανώνυμων τρόπων, όπως προπληρωμένες κάρτες, είναι πιθανόν να είναι απατηλό. Προτιμήστε ασφαλείς τρόπους πληρωμής, όπως πιστωτικές κάρτες ή ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω αξιόπιστων πλατφορμών.


6. Πολιτική επιστροφής και εγγύηση: Ελέγξτε την πολιτική επιστροφής και την πολιτική εγγύησης του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα έχει μια σαφή και δίκαιη πολιτική επιστροφής, που θα σας επιτρέπει να επιστρέψετε τα προϊόντα και να λάβετε επιστροφή χρημάτων ή αντικατάσταση σε περίπτωση προβλήματος. Επίσης, ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει εγγύηση για τα προϊόντα του, επιβεβαιώνοντας την ποιότητα και την αξιοπιστία τους.


7. Κοινωνικά δίκτυα και αξιολογήσεις: Αναζητήστε το ηλεκτρονικό κατάστημα στα κοινωνικά δίκτυα και διαβάστε τις αξιολογήσεις και τα σχόλια των πελατών. Οι καταναλωτές συχνά μοιράζονται τις εμπειρίες τους και τις απόψεις τους για τα ηλεκτρονικά καταστήματα στα κοινωνικά δίκτυα, προσφέροντας έναν καλό τρόπο για να εκτιμήσετε την αξιοπιστία τους.


8. Επαφή με την τράπεζα ή την πιστωτική κάρτα: Αν έχετε αμφιβολίες για την αξιοπιστία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την τράπεζα σας ή την εκδότρια εταιρεία της πιστωτικής σας κάρτας για να ζητήσετε πληροφορίες ή να επιβεβαιώσετε την ασφάλεια του καταστήματος.


9. Σημαντικότερο από τα παραπάνω αποτελεί το ένστικτο του καταναλωτή! Εμπιστέψου το ένστικτο σου και αν έχεις έστω και μια αμφιβολία ψαξ’ το σε βάθος!


Πάντα είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί και να επιβεβαιώνετε την αξιοπιστία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πριν κάνετε οποιαδήποτε αγορά. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο να πέσετε θύμα απάτης και να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα και τα χρήματά σας.


Επιπλέον, εάν αντιληφθείτε οποιαδήποτε ύποπτη δραστηριότητα ή αντιμετωπίσετε προβλήματα με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι σημαντικό να το αναφέρετε στις αρχές ασφαλείας ή στις αρμόδιες αρχές καταναλωτών. Αυτό θα βοηθήσει να προστατευθούν και άλλοι καταναλωτές από πιθανές απάτες.


Τέλος, θυμηθείτε ότι η προσοχή και η επαγρύπνηση είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι σας όταν πραγματοποιείτε αγορές μέσω διαδικτύου. Μην δίνετε προσωπικές πληροφορίες ή χρηματικά ποσά σε αναξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και ελέγχετε πάντα την αξιοπιστία τους πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε συναλλαγή.