19/10/23

Ψεύτικα e-shops και πώς να καταλάβετε ότι είναι απάτη!!

Μόδα αποτελούν πλέον τα fake eshops που κατακλύζουν το διαδίκτυο και διαφημίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με εξαιρετική δυσκολία οι καταναλωτές διακρίνουν πως πρόκειται για απατηλά site και ψεύτικα eshops. 

Τα απατηλά ηλεκτρονικά καταστήματα είναι διαδικτυακές πλατφόρμες που προσποιούνται ότι προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά στην πραγματικότητα εξαπατούν τους καταναλωτές. Οι απατηλοί τρόποι που χρησιμοποιούνται περιλαμβάνουν την πληρωμή για προϊόντα που δεν παραδίδονται ποτέ, την παράδοση προϊόντων χαμηλής ποιότητας ή αποκλίνουσας από την περιγραφή, και την κλοπή προσωπικών πληροφοριών και χρηματοοικονομικών στοιχείων.

Για να διακρίνουμε τα απατηλά ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούμε να λάβουμε υπόψη τα εξής:


1. Έρευνα: Πριν αγοράσετε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, κάντε μια έρευνα για την εταιρεία. Ελέγξτε τη φήμη της, τις αξιολογήσεις και τα σχόλια των πελατών. Αν δεν βρείτε πολλές πληροφορίες ή αν βρείτε αρνητικές αξιολογήσεις, είναι πιθανόν να είναι απατηλό.


2. Επικοινωνία: Επικοινωνήστε με το κατάστημα πριν κάνετε την αγορά. Ζητήστε πληροφορίες για την εταιρεία, τη διεύθυνση, τους όρους πώλησης και τις πολιτικές επιστροφής. Αν δεν λάβετε απάντηση ή αν οι απαντήσεις είναι ασαφείς ή αντιφατικές, προτιμήστε να μην αγοράσετε.


3. Ασφάλεια του ιστότοπου: Ελέγξτε την ασφάλεια του ιστότοπου πριν κάνετε οποιαδήποτε συναλλαγή. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος έχει ένα ασφαλές πρωτόκολλο επικοινωνίας, όπως το HTTPS, το οποίο εμφανίζεται στην αρχή της διεύθυνσης του ιστότοπου (π.χ. https://www.example.com). Επίσης, μπορείτε να ελέγξετε αν υπάρχει ένα λουκέτο ασφαλείας στη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησής σας, που υποδεικνύει ότι ο ιστότοπος είναι ασφαλής.


4. Προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές: Αν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές που φαίνονται υπερβολικά φθηνά, είναι πιθανόν να είναι απατηλό. Οι απατηλοί ιστότοποι συχνά χρησιμοποιούν αυτήν την τακτική για να προσελκύσουν καταναλωτές και να τους απατήσουν.


5. Τρόποι πληρωμής: Προσέξτε τους τρόπους πληρωμής που προσφέρονται από το ηλεκτρονικό κατάστημα. Αν ζητείται μόνο πληρωμή με μετρητά ή μεταφορά χρημάτων μέσω ανώνυμων τρόπων, όπως προπληρωμένες κάρτες, είναι πιθανόν να είναι απατηλό. Προτιμήστε ασφαλείς τρόπους πληρωμής, όπως πιστωτικές κάρτες ή ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω αξιόπιστων πλατφορμών.


6. Πολιτική επιστροφής και εγγύηση: Ελέγξτε την πολιτική επιστροφής και την πολιτική εγγύησης του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα έχει μια σαφή και δίκαιη πολιτική επιστροφής, που θα σας επιτρέπει να επιστρέψετε τα προϊόντα και να λάβετε επιστροφή χρημάτων ή αντικατάσταση σε περίπτωση προβλήματος. Επίσης, ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει εγγύηση για τα προϊόντα του, επιβεβαιώνοντας την ποιότητα και την αξιοπιστία τους.


7. Κοινωνικά δίκτυα και αξιολογήσεις: Αναζητήστε το ηλεκτρονικό κατάστημα στα κοινωνικά δίκτυα και διαβάστε τις αξιολογήσεις και τα σχόλια των πελατών. Οι καταναλωτές συχνά μοιράζονται τις εμπειρίες τους και τις απόψεις τους για τα ηλεκτρονικά καταστήματα στα κοινωνικά δίκτυα, προσφέροντας έναν καλό τρόπο για να εκτιμήσετε την αξιοπιστία τους.


8. Επαφή με την τράπεζα ή την πιστωτική κάρτα: Αν έχετε αμφιβολίες για την αξιοπιστία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την τράπεζα σας ή την εκδότρια εταιρεία της πιστωτικής σας κάρτας για να ζητήσετε πληροφορίες ή να επιβεβαιώσετε την ασφάλεια του καταστήματος.


9. Σημαντικότερο από τα παραπάνω αποτελεί το ένστικτο του καταναλωτή! Εμπιστέψου το ένστικτο σου και αν έχεις έστω και μια αμφιβολία ψαξ’ το σε βάθος!


Πάντα είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί και να επιβεβαιώνετε την αξιοπιστία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πριν κάνετε οποιαδήποτε αγορά. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο να πέσετε θύμα απάτης και να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα και τα χρήματά σας.


Επιπλέον, εάν αντιληφθείτε οποιαδήποτε ύποπτη δραστηριότητα ή αντιμετωπίσετε προβλήματα με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι σημαντικό να το αναφέρετε στις αρχές ασφαλείας ή στις αρμόδιες αρχές καταναλωτών. Αυτό θα βοηθήσει να προστατευθούν και άλλοι καταναλωτές από πιθανές απάτες.


Τέλος, θυμηθείτε ότι η προσοχή και η επαγρύπνηση είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι σας όταν πραγματοποιείτε αγορές μέσω διαδικτύου. Μην δίνετε προσωπικές πληροφορίες ή χρηματικά ποσά σε αναξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και ελέγχετε πάντα την αξιοπιστία τους πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε συναλλαγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου