Η απόφαση για
την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία μπορεί να έχει ποικίλες
επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών τη νέα σχολική χρονιά. Αυτές οι
επιπτώσεις μπορεί να είναι θετικές αλλά και αρνητικές, ανάλογα με την
προσαρμογή των μαθητών και το περιβάλλον του σχολείου. Ας δούμε μερικές από τις
πιο πιθανές ψυχολογικές επιδράσεις:
Θετικές επιπτώσεις
1.
Αύξηση
της συγκέντρωσης και της απόδοσης.
Χωρίς την
απόσπαση της προσοχής από τα κινητά, οι μαθητές ενδέχεται να είναι πιο
συγκεντρωμένοι στο μάθημα. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την κατανόηση και την
απόδοσή τους στα μαθήματα.
2.
Καλύτερη
κοινωνική αλληλεπίδραση - φυσιολογική παιδική ηλικία.
Η απουσία κινητών μπορεί να ενισχύσει την
πρόσωπο-με-πρόσωπο επικοινωνία, βελτιώνοντας τις σχέσεις των μαθητών μεταξύ
τους. Θα προκύψουν περισσότερες ευκαιρίες για συζητήσεις και συνεργασίες,
πράγμα που μπορεί να ενισχύσει το αίσθημα της κοινότητας.
3.
Μείωση
του άγχους και του φόβου απουσίας από το κοινωνικό περιβάλλον (FοMO).
Η συνεχής σύνδεση με τα κοινωνικά δίκτυα
μπορεί να προκαλέσει άγχος στους μαθητές λόγω του φόβου ότι "χάνουν"
σημαντικά γεγονότα. Χωρίς την άμεση πρόσβαση, ορισμένοι μαθητές ενδέχεται να
βιώσουν λιγότερη πίεση.
Αρνητικές επιπτώσεις
1.
Άγχος
αποστέρησης.
Οι μαθητές που είναι πολύ συνδεδεμένοι με τα
κινητά τους μπορεί να αισθανθούν άγχος, εκνευρισμό ή απογοήτευση που δεν
μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτά. Η εξάρτηση από την τεχνολογία μπορεί να
κάνει δύσκολη την προσαρμογή.
2.
Αίσθημα
περιορισμού της ελευθερίας.
Ορισμένοι
μαθητές μπορεί να δουν την απαγόρευση ως περιορισμό της προσωπικής τους
ελευθερίας, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη σχέση τους με το σχολικό
περιβάλλον.
3.
Προβλήματα
σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Μπορεί να υπάρχει
μια αίσθηση ανασφάλειας, ειδικά από τους γονείς, αν οι μαθητές δεν έχουν
γρήγορη πρόσβαση στα κινητά τους για επείγουσες καταστάσεις. Αυτό μπορεί να
δημιουργήσει επιπλέον άγχος στους μαθητές.
Η προσαρμογή
των μαθητών χωρίς τα κινητά εξαρτάται από την ευρύτερη σχολική κουλτούρα και τη
στήριξη που θα λάβουν από εκπαιδευτικούς και γονείς. Προγράμματα που ενισχύουν
τις κοινωνικές δεξιότητες και υποστηρίζουν τη χρήση τεχνολογίας με μέτρο θα
μπορούσαν να διευκολύνουν αυτή τη μετάβαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου